Ocena cech jakościowych usługi edukacyjnej z perspektywy lojalnego i nielojalnego studenta szkoły wyższej
Więcej
Ukryj
1
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wydział Finansów i Zarządzania
2
Politechnika Opolska w Opolu, Wydział Ekonomii i Zarządzania
Data publikacji: 03-08-2020
Organizacja i Zarządzanie 2018;78:213-230
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W artykule podjęto temat wykorzystania kwestionariusza Kano do oceny cech jakościowych usługi edukacyjnej przez studentów. Autorki prezentują użyteczność kwestionariusza Kano. Głównym celem badań była identyfikacja atrybutów usługi edukacyjnej, które mają wpływ na jej jakość z punktu widzenia studenta szkoły wyższej. Równocześnie zamiarem autorek było sprawdzenie, czy pomiędzy badanymi grupami studentów tzw. lojalnych i nielojalnych występują różnice w ocenie ważności cech tejże usługi. Badania ankietowe wykazały, że występują statystycznie istotne różnice dwóch proporcji w zakresie oceny cech jakościowych usługi edukacyjnej, natomiast hierarchizacja/klasyfikacja tychże cech w większości przypadków przebiegała podobnie w obu badanych grupach.