PL EN
Koncepcja born globals a etapowa internacjonalizacja przedsiębiorstwa
 
Więcej
Ukryj
1
Zakład Zarządzania i Organizacji, Szkoła Zarządzania, Uniwersytet Śląski
 
2
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
 
 
Data publikacji: 05-08-2020
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2017;73:181-195
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W artykule przedstawiono istotę i charakterystykę przedsiębiorstw określanych w teorii i praktyce zarządzania międzynarodowego jako born globals, a także porównano tę koncepcję internacjonalizacji z tradycyjnym, czyli etapowym podejściem do umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa. W ramach podejścia tradycyjnego zakłada się stopniowalność procesu internacjonalizacji oraz wskazuje możliwe formy zaangażowania na rynkach zagranicznych w zależności od poziomu (etapu) umiędzynarodowienia. Tymczasem na współczesnym rynku rośnie znaczenie szybko i silnie umiędzynarodowionych przedsiębiorstw, w przypadku których internacjonalizacja nie ma charakteru etapowego. Generalnie przyjmuje się, że są to przedsiębiorstwa, których działalność od początku istnienia zorientowana jest na rynki zagraniczne.
ISSN:0239-9415
Journals System - logo
Scroll to top