PL EN
Doskonała logistyka – strategia zróżnicowania sposobem na konkurencyjność w branży TSL
 
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Śląska, SKNL Logistic CAD
 
 
Data publikacji: 24-08-2020
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2015;64:95-104
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Celem pracy jest przedstawienie jednej z koncepcji zarządzania strategicznego w branży TSL - strategii zróżnicowania. Omówiono jej założenia, cele, korzyści oraz wynikające z niej rodzaje ryzyka. Przedstawiono dwa sposoby osiągnięcia unikatowości przedsiębiorstwa - w nawiązaniu do produktu oraz do usługi. Oba przypadki zostały poparte przykł adami produktów występujących na rynku. Wspomniane zostały takie pojęcia, jak „perfekcyjne zamówienie” czy „perfekcyjna logistyka” w kontekście wymagań klienta. Podjęto również próbę przeniesienia strategii zróżnicowania do logistyki oraz stworzenia przykładowej listy usług, które przez usługobiorcę mogą być postrzegane jako wyjątkowe - zarówno pod względem zarządzania, jak i w sferze TSL. Wspomniano także o możliwości zastosowania metody mass customization oraz bonus-malus w kontekście strategii zróżnicowania.
ISSN:0239-9415
Journals System - logo
Scroll to top