PL EN
Poziom i zakres edukacji ergonomicznej w koncepcjach utrzymania ruchu – specyficzne kompetencje służb utrzymania ruchu
 
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Poznańska, Doktorant Wydziału Inżynierii Zarządzania
 
2
Uczelnia Zawodowa Zagłębia Miedziowego
 
3
Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
 
4
Politechnika Poznańska, Student Wydziału Elektrycznego
 
 
Data publikacji: 20-08-2020
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2015;67:27-39
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Literatura przedmiotu opisuje różne koncepcje utrzymania ruchu, od tych zorientowanych na niezawodność RCM przez szczupłe utrzymanie ruchu zorientowane np. na produktywność: TPM. Każdy z systemów utrzymania ruchu maszyn górniczych w tym dołowych wymaga udziału człowieka. Skala i zakres jego udziału w poszczególnych podejściach do utrzymania ruchu maszyn dołowych jest różny. Dlatego zakres kształcenia umiejętności i wiadomości oraz kształtowania niezbędnych i oczekiwanych kompetencji np. służb utrzymania ruchu, po części staje się modelem uniwersalnym, ale i modelem kompetencji specyficznych znacznie różniących się od innych. Różnice ujawniać się będą w sposobie realizacji zadań działu utrzymania ruchu, do których będą przygotowywać m.in. odmienne w pewnym zakresie treściowym szkolenia (m.in. dotyczące bhp, instruktażu stanowiskowego) obok tych koniecznych i uniwersalnych, które są obowiązkowe dla reżimu środowiska pracy w kopalni. System szkoleń dla bezpieczeństwa pracy i ergonomii ma się w nowoczesnych koncepcjach utrzymania ruchu przekładać na efektywność tych systemów, czy konkurencyjność grona oraz poziom i stan specyficznych kompetencji zawodowych pracowników biorących pośredni lub bezpośredni udział w systemie utrzymania ruchu.
ISSN:0239-9415
Journals System - logo
Scroll to top