AKCEPTACJA ZŁOŻONOŚCI W UCZENIU SIĘ ORGANIZACYJNYM
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania
Data publikacji: 19-01-2021
Organizacja i Zarządzanie 2020;81:5-20
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Koncepcja uczenia się organizacyjnego (OL), mimo że ma już za sobą okres wzmożo-nego wzrostu popularności, nie straciła na aktualności i wadze. Mimo dość długiej historii badań nie istnieje spójna teoria uczenia się organizacyjnego. W pracy dokonano przeglądu czterech podejść do OL: behawiorystycznego, kognitywnego, konstruktywistycznego i społeczno-poznawczego. Ich porównanie z perspektywą nazwaną tu „złożonościową” (czyli związaną z traktowaniem organizacji jako systemu złożonego w rozumieniu teorii złożoności) wspiera tezę o rosnącej akceptacji złożoności w rozwoju teorii uczenia się organizacyjnego.