PL EN
Modele biznesowe startupów we współpracy z dojrzałymi firmami – pozyskiwanie zleceń i budowanie pozycji lidera rynku
 
Więcej
Ukryj
1
University of Warsaw, Faculty of Management
 
 
Data publikacji: 06-08-2020
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2016;68:61-77
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Artykuł opiera się na wywiadach z 15 przedsiębiorcami. Zostały w nim zaprezentowane case study, które mają odpowiedzieć na pytanie: Jaka jest rola modelu biznesowego w zdobyciu dużych udziałów w rynku? Badanie było realizowane od grudnia 2014 roku do lutego roku 2015. Badane podmioty nie mogły funkcjonować na rynku dłużej niż 5 lat. Metodą badań były wywiady pogłębione, częściowo ustrukturalizowane. Przedstawione firmy działają na terenie Warszawy lub w jej okolicach. Wyniki badania prezentują elementy modeli biznesowych, które miały szczególe znacznie dla rozwoju startupów. Dla firm nastawionych na zdobycie dużego udziału w rynku kluczowy był zespół, zaś dla startupów „rozwijających się” ważna okazała się szczególna wartość dla klienta.
ISSN:0239-9415
Journals System - logo
Scroll to top