Myślenie przedsiębiorcze i umiejętność komunikacji w środowisku wielokulturowym – refleksja na temat intensywnego programu nauczania w ramach ECMT+
Więcej
Ukryj
1
Poznan University of Technology, Faculty of Engineering Management
2
Karelia University of Applied Sciences, Department of International Affairs
Data publikacji: 29-07-2020
Organizacja i Zarządzanie 2019;79:5-19
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Usprawnienie procesu nauczania przedsiębiorczości w szkolnictwie wyższym w zakresie kształtowania postaw przedsiębiorczych, umiejętności komunikacyjnych i kompetencji zawodowych niezbędnych do pracy w środowisku wielokulturowym jest jednym z istotnych wyzwań dla partnerów strategicznych Erasmus+ w ramach projektu pt. „Przedsiębiorczość i Komunikacja w Środowisku Wielokulturowym” (ECMT+). Celem przeprowadzonych badań jest zdiagnozowanie i wypracowanie praktycznych metod i narzędzi nauczania przedsiębiorczości w celu wspierania procesów uczenia się i nauczania na poziomie szkolnictwa wyższego. Celem poznawczym artykułu jest zaprezentowanie modelu formatów nauczania przedsiębiorczości, składającego się z metod, narzędzi i treści, dla wspierania rozwoju postaw przedsiębiorczych i umiejętności komunikacji międzykulturowej. W przedstawionym badaniu wykorzystano zarówno techniki opisowe, jak i wyjaśniające.