Kompetencje międzykulturowe managera w globalnej organizacji
Więcej
Ukryj
1
Wroclaw University of Economics, Faculty of Management and Computer Science
Data publikacji: 29-07-2020
Organizacja i Zarządzanie 2019;79:21-34
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Obecnie umiejętności menedżerskie definiowane są w znacznej mierze przez procesy globalizacyjne. Poszukiwanie skutecznych formuł reagowania na nowe wyzwania prowadzi do wyznaczania nowych standardów w zakresie rozwoju umiejętności menedżerskich, które pozwolą na sprawne funkcjonowanie w ramach międzykulturowego obszaru zarządzania. Pojawia się coraz silniejsze przekonanie o tym, że wobec skali zmian konieczne jest włączenie w proces doskonalenia kompetencji zawodowych umiejętności radzenia sobie w środowisku odmiennym kulturowo. Przyszłość należy do organizacji działających globalnie, tworzonych przez menedżerów zorientowanych na transnarodowy aspekt zarządzania. Celem artykułu jest wskazanie potrzeby zmiany profilu kompetencji menedżera, myślącego i działającego globalnie, elastycznego wobec kulturowej różnorodności, nieustannie doskonalącego swoje kompetencje międzykulturowe. Przedstawione rozważania oparto na analizie literatury, analizie porównawczej oraz logice wnioskowania.