PL EN
Uniwersytety przyszłości - wirtualna przeprawa przez ocean
 
Więcej
Ukryj
1
Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Polska
 
2
College of Business, Florida International University, United States
 
Zaznaczeni autorzy mieli równy wkład w przygotowanie tego artykułu
 
 
Data nadesłania: 03-08-2024
 
 
Data ostatniej rewizji: 30-11-2024
 
 
Data akceptacji: 02-12-2024
 
 
Data publikacji: 10-03-2025
 
 
Autor do korespondencji
Magdalena Sikorska   

Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Polska
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2024;90:165-190
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
W niniejszym artykule oceniono skuteczność programu Collaborative International Online Learning (COIL) w międzykulturowych programach nauczania biznesu, w których studenci współpracują w ramach wielonarodowych i wielokulturowych zespołów bez konieczności podróżowania. COIL oferuje innowacyjną alternatywę dla tradycyjnych programów studiów za granicą, zapewniając globalne doświadczenie edukacyjne za pośrednictwem platform wirtualnych. Takie podejście zwiększa internacjonalizację edukacji biznesowej i wyposaża studentów w kompetencje potrzebne do radzenia sobie z globalnymi wyzwaniami, wspierając szersze zrozumienie różnych perspektyw kulturowych. Badanie koncentruje się na współpracy między studentami biznesu z uczelni amerykańskiej i polskiego uniwersytetu podczas pandemii COVID-19. W pracy zanalizowano procesy, narzędzia i wyniki tej globalnej współpracy online, pokazując, w jaki sposób COIL ułatwia znaczące interakcje i wzmacnia postrzeganie przez studentów różnych punktów widzenia. W artykule omówiono również wyzwania napotkane podczas wdrażania COIL, takie jak bariery technologiczne i różnice w stylach komunikacji, oraz sposób, w jaki poradzono sobie z tymi przeszkodami, aby zapewnić udaną współpracę. Wyniki badań podkreślają rolę COIL we wzbogacaniu doświadczeń edukacyjnych, opracowywaniu skutecznych strategii globalnej współpracy i przygotowywaniu studentów do złożoności pracy w wirtualnych zespołach międzynarodowych.
ISSN:0239-9415
Journals System - logo
Scroll to top