PL EN
OPAKOWANIE DERMOKOSMETYKU JAKO INSTRUMNET KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ
 
Więcej
Ukryj
1
Instytut Nauk o Jakości, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Polska
 
 
Data nadesłania: 28-10-2020
 
 
Data ostatniej rewizji: 27-12-2020
 
 
Data akceptacji: 29-12-2020
 
 
Data publikacji: 29-01-2021
 
 
Autor do korespondencji
Paulina Malinowska   

Instytut Nauk o Jakości, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Al. Niepodległości 10, 61-875, Poznań, Polska
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2020;82:159-171
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Celem pracy była identyfikacja i ocena znaczenia informacji zamieszczonych na opakowaniach jednostkowych dermokosmetyków, które są postrzegane i analizowane przez konsumentów w procesie zakupu. Przeprowadzono wywiady indywidualne kwestionariuszowe bezpośrednie wśród konsumentek, deklarujących regularne zakupy dermokosmetyków w aptekach. Badanie wykazało, że dla respondentek opakowanie jest istotnym nośnikiem informacji o opakowanym dermokosmetyku. Kluczowymi informacjami, analizowanymi przez konsumentki podczas zakupów, są: przeznaczenie produktu, opis jego działania, termin jego trwałości, instrukcja użytkowania, deklarowane składniki aktywne oraz deklaracje o braku niektórych składników. Mniejsze znaczenie dla konsumentek mają informacje o przeprowadzonych badaniach dermokosmetyków, marce, producencie, nazwie produktu, jego wadze, szczegółowym składzie chemicznym produktu (INCI - Ingredients), rekomendacjach niezależnych instytutów oraz informacje promocyjne. Najmniej ważne dla konsumentek są informacje projakościowe i ekologiczne, jak również te dotyczące kraju pochodzenia, materiału opakowania czy strony internetowej i infolinii producenta. W celu skutecznego wykorzystania opakowania jako medium informacji w komunikacji marketingowej dermokosmetyków konieczna jest właściwa korekta oznaczeń i informacji umieszczanych przez producentów.
ISSN:0239-9415
Journals System - logo
Scroll to top