Employer branding – nowoczesne rozwiązanie problemu rotacji pracowników
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
2
Politechnika Poznańska, Doktorant Wydziału Inżynierii Zarządzania
Data publikacji: 29-07-2020
Organizacja i Zarządzanie 2019;79:163-179
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie koncepcji employer brandingu jako nowoczesnego rozwiązania problemu dobrowolnej rotacji pracowników w przedsiębiorstwach. W pierwszej części autorzy omówią problem rotacji pracowników w polskich przedsiębiorstwach – istotę tego zjawiska oraz czynniki na nie wpływające, następnie przedstawione zostaną tradycyjne sposoby zapobiegania rotacji oraz employer branding jako sposób na zatrzymanie pracowników w przedsiębiorstwie. W kolejnej części autorzy zaprezentują wyniki przeprowadzonych badań oraz zaproponują działania employer branding mające zminimalizować rotację pracowników.