PL EN
Koncepcja „zero odpadów” jako element społecznej odpowiedzialności biznesu
 
 
Więcej
Ukryj
1
Studentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, kierunek logistyka, Naukowe Koło Logistyki Dialog
 
 
Data publikacji: 25-08-2020
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2013;60:43-53
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W artykule przedstawiono rozwijającą się koncepcję „zero odpadów” jako tendencję w dziedzinie ochrony środowiska, która jest filarem społecznej odpowiedzialności biznesu. W pierwszej części artykułu zostanie przedstawiona definicja społecznej odpowiedzialności biznesu według normy ISO 26000 oraz jej podstawowe zastosowania, a następnie zostanie omówione wybrane zagadnienie, jakim jest koncepcja „zero odpadów”. W następnej kolejności wymieniono kroki podejmowane w celu wdrożenia programu zero-waste oraz omówiono współpracę w łańcuchu dostaw w zakresie wdrażania koncepcji. Podkreślono również zmieniające się postrzeganie łańcucha dostaw jako cyklu dostaw oraz outsourcing, który jest czynnikiem zapewniającym skuteczne wdrożenie koncepcji. Na końcu krótko porównano przykładowe wdrożenia tej koncepcji oraz omówiono jej najpopularniejsze zastosowania w Polsce.
ISSN:0239-9415
Journals System - logo
Scroll to top