CSR w polskich MSP – od postrzegania do zauroczenia. Przykłady firm zaangażowanych społecznie z regionu pomorskiego
			
	
 
Więcej
Ukryj
	
	
									
				1
				Gdansk University of Technology, Faculty of Management and Economics
				 
			 
										
				
				
		
		 
			
			
		
		
		
		
		
			
			 
			Data publikacji: 06-08-2020
			 
		 			
		 
	
							
									
		
	 
		
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2016;68:147-156
 
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Niezależnie od rosnącej na świecie świadomości znaczenia kwestii społecznych we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem, polskie małe i średnie przedsiębiorstwa wydają się pozostawać raczej w grupie naśladowców, na pewno nie liderów społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i to pomimo dość dużego wysiłku licznych instytucji w zakresie rozpowszechniania wiedzy o tej koncepcji. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyboistej drogi do wdrażania, ciągle jeszcze niepełnego, koncepcji CSR w polskich MSP, ale także wykazanie potencjalnej zmiany w postawie polskich przedsiębiorców. Badanie opiera się na dostępnych danych statystycznych i jakościowych z ostatnich raportów i oficjalnych regulacji. Przedstawiony obraz aktualnej sytuacji uzupełniają przypadki przedsiębiorstw laureatów jednego z regionalnych konkursów.