PL EN
Strategie portfelowe i CSR w kontekście rozwoju produktu.
 
Więcej
Ukryj
1
Faculty of engineering management, Poznań University of Technology, Polska
 
Zaznaczeni autorzy mieli równy wkład w przygotowanie tego artykułu
 
 
Data nadesłania: 21-03-2025
 
 
Data ostatniej rewizji: 06-05-2025
 
 
Data akceptacji: 07-05-2025
 
 
Data publikacji: 16-06-2025
 
 
Autor do korespondencji
Nina Mroczkowska   

Faculty of engineering management, Poznań University of Technology, Polska
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2025;91:21-40
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Budowanie strategii portfelowych łączących innowacyjność i społeczną odpowiedzialność biznesu to złożony i czasochłonny proces, który ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju i funkcjonowania całej firmy. Znalezienie właściwej strategii integrującej te dwa obszary ma istotny wpływ na przewagę konkurencyjną i stabilność przedsiębiorstw na rynku. Celem artykułu jest opracowanie metodologii budowania strategii portfelowych w kontekście rozwoju produktu, łącząc innowacyjność z aspektami społecznej odpowiedzialności biznesu, wraz z przeprowadzeniem symulacji macierzy BCG dla oferty produktowej firmy przed i po zmianach. Obejmuje to również analizę i wdrożenie zasad CSR przy użyciu wybranej metody badawczej w celu ustalenia, jak lokalna społeczność postrzega aspekt CSR. Proces ten zostanie zilustrowany na przykładzie studium przypadku odnoszącego się do zakładu, który planuje wejść na analizowany rynek. Badana firma ma mieć siedzibę w wybranym mieście, aby wypełnić lukę na lokalnym rynku, na którym brakuje dominującego lidera w produkcji wysokiej jakości mebli drewnianych. Wyniki analizy wykazały, że strategie portfelowe łączące innowacyjność i CSR zwiększają konkurencyjność oraz poprawiają wizerunek firmy. Ocena macierzą BCG wskazała na konieczność zmiany niektórych produktów i inwestycji w obszary o wysokim potencjale wzrostu. Wprowadzenie Multi-Eco komody pozwoli zoptymalizować produkcję, ograniczyć produkcję odpadów i zwiększyć zainteresowanie klientów marką.
ISSN:0239-9415
Journals System - logo
Scroll to top