Diagnoza kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa usługowego
			
	
 
Więcej
Ukryj
	
	
									
				1
				Absolwentka, Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
				 
			 
						
				2
				Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
				 
			 
										
				
				
		
		 
			
			
		
		
		
		
		
			
			 
			Data publikacji: 25-08-2020
			 
		 			
		 
	
							
														
		
	 
		
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2013;59
 
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W opracowaniu przedstawiono diagnozę kultury organizacyjnej w dużym przedsiębiorstwie usługowym. Dokonano jej z zastosowaniem modelu wartości konkurujących. W celu uzyskania danych posłużono się formularzem Camerona i Quinna. We wnioskach z badań ukazano potencjał, który można wykorzystać w celu dokonania zmian w przedsiębiorstwie. W pierwszej części artykułu opisano istotę kultury organizacyjnej, przedstawiono sposoby jej diagnozowania i kształtowania w celu wspomagania decyzji dotyczących zmian w przedsiębiorstwie. Druga część zawiera analizę i interpretację utworzonego profilu kultury organizacyjnej. W podsumowaniu zaproponowano przebieg i program zmian w przedsiębiorstwie w kontekście pożądanej kultury organizacyjnej.