Analiza klimatu społecznego w wybranym przedsiębiorstwie handlowym
Więcej
Ukryj
1
Doktorantka, Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
2
Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
Data publikacji: 25-08-2020
Organizacja i Zarządzanie 2012;58:29-41
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Przedmiotem opracowania jest analiza klimatu społecznego w wybranym przedsiębiorstwie handlowym. Na podstawie literatury opisano zjawisko klimatu społecznego i jego wpływ na poczucie komfortu i satysfakcji osób zatrudnionych. Dobry klimat społeczny przyczynia się do współdziałania pracowników, a także rozbudza poczucie lojalności względem grupy i odpowiedzialności za jej powodzenie. W związku z tym w dalszej części artykułu przedstawiono kulturę organizacyjną sprzyjającą kształtowaniu pozytywnego klimatu społecznego. Autorki przeprowadziły badania klimatu społecznego w wybranym przedsiębiorstwie handlowym i dokonały jego analizy.