PL EN
Kluczowe kompetencje współczesnego menedżera w zakresie zarządzania organizacją
 
Więcej
Ukryj
1
Poznan University of Technology, Faculty of Engineering Management
 
2
Poznań School of Logistics
 
3
State Vacational University in Gorzów Wielkopolski
 
 
Data publikacji: 24-08-2020
 
 
Organizacja i Zarządzanie 2014;63:33-50
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Zarządzanie organizacjami w gospodarce globalnej oraz coraz szersze i głębsze procesy integracyjne stawiają przed współczesnymi menedżerami różnych szczebli kierowniczych wielowymiarowe wymagania w zakresie kompetencji. W artykule przedstawiono kluczowe kompetencje pracowników szczebla kierowniczego, które są warunkiem niezbędnym skutecznego zarządzania organizacją. Są to kompetencje w zakresie umiejętności interpersonalnych, technicznych, technologicznych i organizacyjnych oraz zarządzania wiedzą, umiejętność pracy zespołowej, sztuki negocjacji. W artykule podkreślono, że każdy menedżer, bez względu na pozycję i funkcję, musi być skuteczny i efektywny w działaniach kierowniczych. Stąd wiedza i kompetencje menedżerskie, jak również osobowość i doświadczenie, inteligencja, wyobraźnia i kreatywność są kluczowymi cechami przywódczymi, które powinny cechować każdego menedżera współczesnej organizacji.
ISSN:0239-9415
Journals System - logo
Scroll to top